onsdag 24 april 2013

Musik färgmusik Alexander B och Mattias K

Här är en länk til låten


1: Hur beskriver du att färgen låter? Varför låter den på detta sätt?
Svar: Vår låt har flera färger. Den första är ljusblå, den andra vit och den tredje gul.
Jag tycker att den blå ska låta teknisk och livlig. Den vita ska låta klassisk och lugn enligt mig, den låter också exotisk. Den gula ska också låta livlig och lite teknisk. 

2: Hur låter er komposition i förhållande till den/de färger ni har valt?
Svar: Jag tycker att vår komposition med färger och soundtrack passar bra till varandra. Jag skulle velat ha den ljusblåa mörkblå och den gula mer lila.

3a: Var skulle musiken ni har komponerat kunna passa in?
Svar: Den blåa skulle passa in till en kampsportsmatch för den den är hektisk och får en att ryckas med. Den vita skulle passa till en lugn dans för man blir avslappnad och känner sig lugn när den spelas. Den gula skulle passa som ett intro till en poplåt. Den är snabb och rytmisk och låter popaktig.

4: Hur skulle musiken ni har komponerat kunna påverka dig eller andra personer?
 Svar: Den blåa får mig att känna mig rytmisk och pigg på något sätt. Den vita blir jag avslappnad och lugn av. Musiken är nästan lite romantisk och klassisk. Den gula får mig att känna mig livlig och ger mig självsäkerhet för det är sådan musik jag gillar vilket får mig peppad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar