tisdag 4 december 2012

Reflektions frågor TK


1. Jag hade först svårt att komma på formen, men sen gick det bra att rita upp allt.

2. Jag kunde försökt att göra min modell mer stabil men annars var allt bra.

3. Jag gjorde nog inga ändringar på modellen...

4. Jag vet inte. Om vi bygger den så som jag ritar den kan den nog lätt ramla ihop.

5. Man formar blocken och sätter dom så att dom sitter bra.

6. Leca = lättklinker tillverkas av kalkfattig lera i en roterande brännugn vid hög temperatur (1100C). Då bildas kulor som sedan gjuts ihop till block med betong.

7. Dom väger inte så mycket, de isolerar och tar inte till sig fukt. Dom är även rätt lätta att såga i.

8. Det är inte så miljövänligt för det går åt rätt så mycket energi när man gör dom.

9. Sten är svårt att forma, trä kan ta upp vatten och tegelstenar brukar men inte göra så stora. Se också nummer 7.

10. För att det blir en jämnare yta så det blir lättare att måla m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar